درباره اوجاق گاز

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

استیل یا شیشه? کدام را انتخاب کنیم

همانطور که متوجه هستید و قبل از این هم در بخش هایی خدمت شما عزیزان عرض کردیم گازهای صفحه ای از 2دسته گازی و برقی تشکیل میشوند. البته براساس جنس صفحه گازها نیز اجاق گازهای توکار به دسته های استیل، شیشه ای، سرامیکی و ترکیب شیشه با دیگر جنس ها تقسیم خواهند شد.

اجاق گازهای استیل

اجاق گازهای استیل به دلیل زیبایی و مقاومتشان از باقی اجاق گازها دارای محبوبیت بیشتری میباشند و مواد غذایی روی سطح آنها راحت تمیز و پاکیزه میشوند و به آن نخواهد چسبید . این نوع اجاق ها خود به دو دسته ساده و آجدار تقسیم خواهند شد

مدل های ساده ، امکان خش برداشتن شان زیاد میباشد و براق و صیقلی میباشند اما مدل های آجدارضد خش میباشند اما سطح خشن تری دارا میباشند که پاک کردن روغن غذا را سخت خواهد کرد و با گذشت زمان چرک مرده و کدر خواهد شد

 

زیبایی و مقاومت بالای اجاق گازهای استیل

اطلاعاتی در مورد جنس اجاق گاز قبل از خرید در اختیارتان قرار خواهیم داد

اجاق گازهایی با صفحه های سرامیکی

اجاق گازصفحه سرامیکی در برابر حرارت مقاوم تر میباشند و اگر روی صفحه داغ آنها آب سرد نیز ریخته شود ترک برنخواهد داشت و به آسانی تمیز خواهد شد. این نوع اجاق ها طرفداران زیادی خواهند داشت و دربرابر چربی و گردوغبار و سایش مقاوم میباشند. برخی از مدل های سرامیکی با شیشه نیزترکیب خواهد شد.

اجاق گازهای مدل شیشه ای

این نوع اجاق گازها بسیار زیبا میباشند و صفحه شیشه ای نشکن دارا میباشند که در برابر حرارت بالا مقاوم میباشد.بعد از هر بار پخت و پز غذا باید شیشه این اجاق ها را تمیز کنیم تا اثرات لکه و چربی غذاها روی آنها نباشد. شیشه های به کار رفته در این اجاق گازها سریع تمیز خواهد شد و با ریختن آب سرد نیز ترک برنخواهد داشت.

 

اجاق گاز شیشه ای دارای صفحه شیشه ای نشکن

برای خرید اجاق گازهای صفحه ای بهتر میباشد نکات زیر را درنظر بگیرید

ویژگی اجاق گازهای صفحه ای کم مصرف بودن و داشتن ضخامتی تنها به اندازه 5تا 6سانتی متر میباشد اما این مدل گازها دارای فر نمیباشند و باید یک فر جداگانه برای آشپزخانه تان تهیه کنید

انتخاب تعداد شعله های گازبر اساس و تعداد افراد خانواده

برای انتخاب تعداد شعله های گاز علاوه بر در نظر گرفتن فضای آشپزخانه ، تعداد افراد خانواده را نیزباید در نظر داشته باشید مثلا بهترین انتخاب برای خانواده های پرجمعیت گازهای 5 و 6 شعله و برای کم جمعیت ها 3 و 4 شعله میباشد.

ایمنی گاز را هم درنظر بگیرید

اجاق گازهای که دارای فندک و ترموکوپل میباشند از ایمنی بیشتری برخوردار میباشند زیرا ترموکوپل هنگام خاموش شدن شعله به هر علت ، موجب قطع شدن جریان گازخواهد شد.

 

توجه به ایمنی اجاق گازهای صفحه ای

نکات مهم در خرید اجاق گاز صفحه ای را سعی کرده ایم در اختیارتان قرار دهیم

خرید اجاق گاز دارای نشان استاندارد

اجباری بودن استاندارد مهمترین شاخص در اجاق گازها میباشد بنابراین هنگام خرید اجاق گاز به نشان استاندارد ، اعتبار مارک تجاری و خدمات پس از فروش اجاق گاز توجه ویژه فرمایید.

(Ostaservice.com)

انتخاب اجاق گاز با کیفیت

اجاق گاز از لوازم ضروری در خانه میباشد که از آن ساعات زیادی استفاده خواهد شد بنابراین در کیفیت اجاق گاز خود توجه ویژه فرمایید پس حتما از برندهای معتبر که دارای خدمات پس از فروش میباشند ، اجاق گاز را خریداری فرمایید تا دائما مجبور نشوید هزینه تعمیرات پرداخت فرمایید . نصب و راه اندازی اجاق را به خود شرکت تولید کننده واگذار کنید تا اجاق گاز شما شامل خدمات داخل گارانتی بشود.

 

انتخاب اجاق گاز صفحه ای مناسب و با کیفیت

توصیه های خرید اجاق گاز صفحه ای مناسب اوستا سرویس را با بیش از ۳دهه تجربه جدی بگیرید

اجاق های برقی نخرید

اجاق های برقی به علت گران بودن برق نسبت به گاز به صرفه نمیباشند با اینکه دارای کارایی خوبی میباشند و بسیار شیک و زیبا میباشند

به محل قرار گیری اجاق گاز دقت بکنید

اگر سطح میز یا کابینت شما باریک باشد باید از اجاق های توکاری استفاده بکنید که تمامی شعله های آن در یک ردیف میباشند و یا به شکل مستطیل میباشد

به فاصله بین شعله ها دقت فرمایید

زمان خرید اجاق گاز توجه بفرمایید فاصله شعله به شکلی باش که شما قادر باشید به راحتی چند قابلمه روی گاز قرار بدهید

روش های مناسب و راحت برای تمیز کردن اجاق گاز

حتی اگر شما تنها چند بار در هفته وعده های غذایی خود را درست کرده باشید هم اجاق گازتان کثیف خواهد شد ، یک قابلمه پر از روغن موجب میشود یک آشفتگی پیچیده برای پاک کردن گاز شما بوجود آورد. تمیز کردن گاز معمولاً خیلی سخت میباشد. اما هیچ نیازی به مواد شیمیایی تند که موجب میشود به سطوح آسیب وارد کنند و باعث بیماری شما نیز بشوند، وجود نخواهد داشت.

بسیاری از مردم با روش های تمیز کردن به گاز خود آسیب وارد میکنند اما این کاردزستی نمیباشد. چراکه در این بخش اوستا سرویس روشهایی برای تمیز کردن اجاق گاز را به شما خواهد گفت.برای تمیز کردن و برق انداختن اجاق گاز نیازی به استفاده مواد شیمیایی که برای بدن نیز مضرمیباشد نخواهد بود و به راحتی با چند تکنیک کوچک قادر خواهید بود اجاق گاز خود را مانند روز اول برق تمیز کنید

 

استفاده از ترکیبات طبیعی و خانگی برای پاکیزه کردن اجاق گاز

پاکیزه کردن اجاق گاز با جوش شیرین

آمونیاک و جوش شیرین

در حالی که آمونیاک برای تمیز کردن همه چیز ایده آل نمیباشد, اما هیچ چیز برای گازتان بهتر از آن نمیباشد. با این روش کار کمتری برای انجام دادن خواهید داشت.مشعل های قابل برداشت را در کیسه ای قرار بدهید و آمونیاک را بریزید و روز بعد, آن ها را مورد شست و شو قرار داده و نگاه کنید که چطور براق و تمیز میشود. 

 

 آب اکسیژنه و جوش شیرین

چند تمیز کننده دیگر این مقدار قدرت را خواهند داشت. این را روی هر گونه باقی مانده روی اجاق خود آغشته کنید سطح را با جوش شیرین پخش کنید و سپس آب اکسیژنه را نم نم روی آن پخش کنید.بعد انجام کار با آب شست و شو دهید. 

 آب جوش

اگر شما محصولات اضافی در اطراف خانه ندارید اما قطعا باید آب جوش خود را داشته و این را آزمایش فرمایید. آرام و با احتیاط آب جوش را روی سطح کثیف پخش کنید.اگر اجازه دهید قرارگیرد تا خنک بشود, چیزهای سخت به سادگی محوخواهد شد و اگر نیاز بود, با یک تکه صابون روی اسفنج کار بکنید این یک راه حل ساده و دوست دار محیط زیست میباشد، چون از عناصر کاملاً طبیعی و عاری از مواد شیمیایی استفاده خواهید کرد. 

 

نمک و جوش شیرین

یک قاشق سوپ خوری جوش شیرین و یک قاشق سوپ خوری نمک را مخلوط کنید ؛ سپس یک قاشقسوپ خوری آب ریخته شود تا خمیر تهیه بشود. پارچه ای را داخل مخلوط فرو بکنید و روی کثیفی ها بمالید و مخلوط را روی کثیفی ها بکشید. مایعات را جذب و تمیز خواهد کرد.

 

 روغن گیاهی و یا روغن زیتون:

این روش به شما این امکان را می دهد که روغن گیاهی و یا روغن زیتون را بر روی اجاق گازخود بریزید. با استفاده از یک پارچه, روغن را روی سطح بمالید. سپس روی آن را تمیز کننده همه کاره اسپری کنید و این کار بر روی هود آشپزخانه هم جواب می دهد. 

 

 صابون و آب

برای این کار شعله های گاز را از گاز جدا بکنید. با استفاده از یک پارچه و یک صابون ملایم و آب , هر چه باقی مانده است را پاکیزه کنید. هر نوع مواد غذایی پخته شده از بین نخواهد رفت, یک خمیر غلیظ از جوش شیرین و آب تهیه فرمایید و سپس آن را روی محل مورد نظر بکشید. پس از حدود 20 دقیقه,پاکیزه بکنید و مشعل را آبکشی بکنید ؛ بعد از این که دیگر خیس نبود و خشک شده بود، مشعل ها را سر جایش قرار دهید.

 

سرکه سفید

سرکه سفید بهترین تمیز کننده میباشد. برای تمیز شدن ظروف شیشه ای نیز به کارخواهد رفت و رگه ها و لکه ها را محو و پاک خواهد کرد. یک نسبت سرکه سفید را با دو قسمت آب در یک بطری اسپری مخلوط بکنید و سپس محلول را روی جرم ها بکشید و تمیز بکنید که اسیدیتهسرکه به حذف کثیفی ها کمک خواهد کرد. شما خواهید توانست از این ترکیب برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن آشپزخانه تان استفاده بکنید.

جوش شیرین و لیمو

لیمو دارای یک روغن طبیعی میباشد و جوش شیرین خاصیت ضد باکتری خواهد داشت. جوش شیرین شامل ذرات بسیار خوبی میباشد که به پاک کردن لکه ها کمک خواهد کرد و به اندازه کافی ملایم میباشد که شیشه ها را خراش نخواهد داد. کمی جوش شیرین را روی سطح پخش کنید و سپس یک نصفه لیمو را روی سطح بکشید و حالا منطقه را با یک پارچه مرطوب پاکیزه بکنید تا باقیمانده ذرات جوش شیرین و لیمو را از بین ببرد. 

 

 مایع ظرفشویی و جوش شیرین

نسبت های مساوی از صابون ظرفشویی و جوش شیرین را در یک کاسه کوچک ترکیب بکنید ؛ آن را با هم مخلوط بکنید تا یک بافت کمی کف آلود ایجاد بشود . سپس، مخلوط را زیاد روی سطح و تابه پخش بکنید ، مخلوط را روی ظرف بمالید تا کثیفی را شل بکنید. برای یک ساعت ظرف را به کیسه های زیپ دار انتقال بدهید، سپس آن را بیرون آورده و باز تمیز بکنید. 

 

 مواد تمیز کننده صنعتی گاز 

تمیز کننده های گاز همیشه به خوبی عمل کرده اند. قسمت های جدا شدنی گاز را برداشته و در جایی با تهویه خوب قرار بدهید و با پاک کننده تجاری رویش اسپری بکنید و بگذارید آن ها برای چند ساعت یا یک شب قرار بگیرند سپس، در آب داغ و مایع تمیز کننده قرار بدهید و شست و شو دهید.

از طرف زبر یک اسفنج برای سطوح غیر صاف استفاده بکنید و برای سطوح براق از یک پارچه نرم استفاده بکنید. قبل از جایگزین کردن آنها روی گاز اجازه بدهید به طور کامل خشک بشوند.

تیغ

برای آن لکه هایی که  بسیار سفت و سخت میباشند سعی داشته باشید از یک تیغ استفاده بکنید. تنها کاری که شما باید به آن عمل کنید این میباشد که تیغه تیغ را در زاویه ای قرار بدهید و آن را محکم در دست داشته باشید. هنگامی که لکه های سوخته را از شعله های اجاق گازتان جدا کردید،قادر میباشید بقیه مواد را به صورت معمول پاک بکنید.

 

نکات نهایی تمیز کردن اجاق گاز

  • قبل از امتحان هر کدام از این روش ها، اطمینان حاصل بکنید که اجاق گاز سرد میباشد .
  • با یک دستمال کاغذی مرطوب، هر گونه خرده و تکه هایی از غذاها را پاک بکنید.
  • به یاد داشته باشید که آن را بعد از هر بار استفاده پاکیزه بکنید تا مجبور نشوید خیلی شدید و سخت به تمیز کردنش ادامه دهید.
  • تمیز کردن اجاق به طور مرتب،به شما اجازه میدهد تا به راحتی تمیزبشود هر چه زمان تمیز شدن اجاق و وسایل آشپزخانه به تاخیر بیفتد،لکه ها سخت تر خواهند شد.
  • تمیز نگه داشتن آن از دیدگاه زیبایی شناختی و عملی بسیار مهم میباشد.
  • بدون تعمیر و نگهداری مناسب، دریچه های سوخت و منافذ اجاق مسدود خواهند شد و باعث آسیب میشود.

(Ostaservice.com)

 صنعت تولید اجاق گاز در ایران

تولیدکنندگان اجاق گاز در ایران انگشت شمار میباشند؛ تکنوگاز، سینجرگاز، آلیش گاز، پادیسان و اخوان سرشناس ترین  آن ها میباشند که به این صنعت مشغول میباشند. اجاق گازهای ایرانی در مقایسه با مدل های مختلف خارجی، از قیمت بسیار کمتری برخوردار هستند. همچنین مانند دیگر محصولات تولید داخل، این وسیله خانگی نیز در مدل های مختلفی پیشرفت چشم گیری کرده و تنوع آن ها مانند محصولات خارجی بالا میباشد. از سال 1385 تا به امروز نیز اجاق گازهای ایرانی به کشورهایی مانند افغانستان، ترکمنستان، اذربایجان، عراق، قزاقستان و ... توانسته اند صادر کنند. سال 1395، میزان درآمد حاصل از صادرات اجاق گاز ایرانی به کشورهای همسایه، 17.7 میلیون دلار عنوان شده است، رقمی امیدوارکننده و مناسب میباشد 

فروش بومی در این کشور ها چگونه میباشد و نظر مصرف کنندگان در مورد این محصولات چیست؟ 

در تولید بسیاری از اجاق گازهای ایرانی، از قطعات خارجی استفاده میکنند، زیرا نمونه بومی و داخلی آن قطعه در ایران موجود نمیباشد. از این رو، کیفیت این وسیله خانگی در سطح مطلوبی قرار گرفته است. افغانستان سردرمدار واردات اجاق گاز از مرز ایران میباشد. اجاق گازهای تکنو و اخوان در این کشور معروف ترین و محبوب ترین برندها میان آن ها میباشد.

در سایر کشورهایی که اجاق گازهای ایرانی به آن ها در حال صادر شدن میباشد، قیمت آن ها حدودا معادل قیمتشان در ایران یا کمی بیشتر میباشد.

پرفروش ترین اجاق گازهای ایرانی کدام برندها میباشد؟ 

سینجر یکی از ارزان ترین و در عین حال نامدارترین اجاق گازهای داخلی در کشور به شمار می رود

تکنو و اخوان نیز بعد از سینجر پرفروش ترین گاز ایرانی میباشند

کلیه حقوق محفوظ و متعلق است به اوستا سرویس

درودهای بسیار، در خدمت شما هستیم

گفتگو در واتساپ
Close and go back to page