همه چیز درباره فر گاز

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

احتمالا تا الان پی برده اید که استفاده از گاز رومیزی روز به روز در حال افزایش میباشد. یک گاز رومیزی مناسب تمام زیبایی و کارایی موردنیاز شما در آشپزخانه را مهیا و فراهم خواهد کرد، اما یک مورد را قادر نخواهد بود جبران بکند ! و آن چیزی نیست جز وجود فر گاز. پخت خیلی از غذاها و شیرینی‌ها در گاز رومیزی ممکن نخواهد بود. اگر دلتان می‌خواد دوباره عطر کیک و ماهی تنوری و انواع گراتن و پیتزا در خانه‌تان باشد در این مقاله با ما همراه بشوید تا تمام نکات خرید بهترین فر گاز را برایتان شرح دهیم.

چرا وجود فر گاز ضروری میباشد؟

شاید با خودتان فکر کردید برای پخت تمام غذاها قادر هستید از همان گاز رومیزی  استفاده بکنید. پس بهتر است اول با تفاوت حرارت‌دهی این دو وسیله آشنا بشوید. در طراحی اجاق گاز شعله‌ها در کف قرار گرفته اند و طبعا حرارت از پایین به غذا خواهد رسید. این قابلیت در پخت اغلب غذاها کاملا کارآمد و بهینه میباشد. اما برای بافت‌های حساسی مثل کیک و شیرینی، حرارت مستقیم از کف موجب آن میشودکه پایین کیک بسوزد و بالای آن سفید و خام بشود

در فر گاز هوای داغ در کل دستگاه به صورت یکنواخت پخش خواهد شد. این جریان هوا هم باعث پخت یکنواخت و هم سطح بالایی کیک و شیرینی و پیتزا و … را گریل خواهد کرد. گریل و برشته شدن در ظاهر غذا تاثیر زیادی خواهد داشت. به دلیل همین تفاوت نمیتوان از اجاق گاز و فر گاز به جای یکدیگر استفاده کرد و وجود هر دو برای پخت غذاهای مناسبشان، ضروری میباشد

انواع فر گاز کدامند؟

فرها در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه میشوند. برای انتخاب مدل مناسب میبایست اولا انتظارتان از فر گاز را در نظر خود داشته باشید، و ثانیا محیط آشپزخانه را از نظر مساحت و اتصالات با دقت برانداز کرده باشید.

اجاق گاز مبله

اجاق گازهای مبله همان اجاق‌های ساده و قدیمی هستند که بارها نمونه آن را مشاهده کردیم. در این مدل سطح بالایی به صفحه گاز اختصاص داده شده و قسمت پایینی مربوط به فر میباشد. اگر دوست دارید اجاق گاز و فر گازتان را جداگانه تهیه نکنید می‌توانید از مدل مبله خرید فرمایید. فقط دقت کنید که این مدل‌ها جاگیر و قدیمی میباشند و امروزه گازهای رومیزی در انواع مدل‌ها تقریبا جایگزین آن نیز شده اند

فر توکار

این مدل لوکس‌ترین نوع فر گاز میباشد. در اکثر آشپزخانه‌های ژورنالی و حرفه‌ای فر توکار استفاده میکنند. فر توکار درون فضای مخصوص (داخل دیوار) جا دارد. این نوع نصب باعث می‌شود فضای اضافی روی کابینت اشغال نمیشود و آشپزخانه جلوه مرتب و جذابی خواهد داشت. به علاوه تمیز کردن فر توکار بسیار ساده میباشد، چون سطوح فر داخل دیوار قرار دارد و ذرات و غبار روی آن نخواهد نشست. اگر فضای مناسب و اتصالات برق یا گاز در کنار فضا در اختیارتان است، قادر خواهید بود یکی از مدل‌های توکار را استفاده بکنید.

فر روکار

این مدل از نظر کارایی و عملکرد با نوع توکار تفاوت چندانی نخواهد داشت. تفاوت اصلی دو مدل، در نحوه نصب آنها میباشد. فر روکار درون دیوار نصب نخواهد شد و مانند ماکروویو روی کابینت قرار خواهد گرفت. درست میباشد که در این حالت فضای اضافی در آشپزخانه اشغال خواهد شد. اما این نحوه قرارگیری مزیت خودش را خواهد داشت! حمل و جابجایی فر روکار بسیار ساده‌تر میباشد. هر وقت قصد تغییر دکوراسیون یا حتی اسباب کشی کردید،قادر خواهید بودفر روکارتان را به آسانی جابجا فرمایید.

انواع فر گاز از نظر انرژی مصرفی

فر آشپزخانه شما از نظر مصرف یکی از این  سه حالت برقی، گازی، برقی-گازی میباشد. بهتر است با مزایا و معایب هر کدام آشنا بشویم.

فر گازی

این مدل همانطور که از نامش آشکار میباشد با اتصال به گاز ش. فرهای گازی نمونه مدرن شده همان فرهای قدیمی مبله میباشند. شاید خیلی‌ها به کار با فر گازی عادت کرده اند و هنوز هم دوست داشته باشند یکی از همین مدل‌ها را برای آشپزخانه‌شان انتخاب و تهیه کنند. این فر به خوبی حرارت را به طور متعادل پخش خواهد کرد و فضای مرطوبی را برای پخت ایجاد خواهد کرد. اما اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم معایب زیادی هم دارند.

مزایا

  • قیمت مناسب و کمتری نسبت به سایر فرها دارند.
  • فضای پخت مرطوب این فر برای پخت انواع پیتزا و گوشت و سبزیجات و… مناسب میباشد.
  • در صورت قطعی برق همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
  • دوام مناسبی دارد و نیاز به نگهداری و هزینه خاصی نخواهد داشت.
  • گرم شدن و سرد شدن آن سریع به وقوع میپیوندد.

معایب

  • از نظر کنترل حرارت دقت کمتری نسبت به فر برقی خواهد داشت.
  • در صورت بروز حادثه تجمع گاز در خانه خطرناک میباشد.
  • تنوع مدل‌های آن چندان بالا نخواهد بود.
  • به دلیل کار با گاز، برنامه پذیر نخواهد بودو معمولا برنامه‌های پخت و پز دارا نمیباشد
  • به اتصالات گازی مجزا نیاز خواهد داشت. (در صورتی که اتصال فر گازی‌تان را به همان اتصال اجاق گاز وصل میکنید اکثر شرکت‌ها شما را از گارانتی محروم خواهند کرد.)

فر برقی

فر برقی اولویت اول سرآشپزهای متخصص میباشد. با این فر تمام نیازهای شما در یک پکیج ارائه خواهد شد! پخت غذا در فر برقی از طریق امواج تولید شده در المنت‌ها صورت میگیرد. فن داکت حرارت را به طور کامل در محیط فر پخش کرده و باعث پخت کامل و لذیذ غذا خواهد شد. فر برقی از محبوب‌ترین مدل‌های سالهای اخیر میباشد که در انواع طرح‌ها به بازار برای مصرف کنندگان ارایه میشود.

مزایا

  • حساسیت درجه حرارت در فر برقی بسیار بالا و قابل کنترل میباشد.
  • برای پخت و پز خشک (غذاهایی مثل شیرینی و نان و خشک کردن میوه و…) بسیار مناسب میباشد.
  • به تمهیدات خاصی برای اتصالات نیازی نخواهد داشت و از طریق پریز برق شهری کار می‌کنند.
  • امکانات و برنامه‌های پخت و پز بسیار متنوعی دارا میباشند.
  • بعضی از مدلهای فر برقی قابلیت یخ زدایی دارد که شما را از خرید ماکروفر بی‌نیاز خواهد کرد.
  • در صورت نیاز به تعمیر، قطعات فر برقی به راحتی در دسترس میباشند.

معایب

  • فرهای برقی معمولا دیوار عایق ضخیمی دارا هستند. در خرید این مدل حتما به حجم درون فر دقت فرمایید.
  • قیمت مدل‌های پیشرفته فر برقی بالاتر از فر گازی میباشد.

فر برقی-گازی

این مدل حرارت را همزمان از دو منبع برق و گاز تهیه میکنند. در اکثر فرهای برقی گازی، با روشن کردن دستگاه، المنت‌های برقی از بالا و شعله پخش کن گازی از پایین شروع به فعالیت خواهند کرد. اما در بعضی از مدل‌ها فرآیند پخت با انرژی گاز انجام خواهد شد و فقط برای نور پایلوت، فن و لامپ داخل فر از برق استفاده میکنند. هر مدلی را که انتخاب میکنید چیزی که واضح میباشد به اتصال همزمان برق و گاز نیاز خواهید داشت و این مساله یکی از معایب اصلی همین فر ها میباشد.

مزایا

  • بعضی از متخصصان اعتقاد دارند عملکرد این مدل از فر تمام گازی بهتر میباشد.
  • قابل برنامه‌دهی میباشد.

معایب

  • به اتصال همزمان برق و گاز نیاز خواهید داشت و در صورت نداشتن اتصال گازی مناسب مشمول گارانتی نمی‌شوید.
  • تمام رطوبت غذا را خشک نخواهد شد و گاها باعث خمیری شدن آن خواهد شد.
  • فن داکت باعث اختلال در شعله‌های پایین خواهد شد و در نتیجه غذا به صورت یکنواخت پخت نمیشود.
  • تنوع مدل‌های این فر پایین میباشد.
  • به دلیل همجواری گاز و برق امکان دارد خطرآفرین بشود.البته تا به امروز گزارشی از حادثه دریافت نکرده ایم

بهترین برندهای فر گاز

بعد از انتخاب مدل فر گاز، مساله بعدی انتخاب برند سازنده آن است. امروزه بسیاری از شرکت‌های داخلی و خارجی مدل‌های متنوع فر توکار و روکار را به بازار ارائه میدهند. خرید فر آشپزخانه یکبار و به منظور استفاده دراز مدت انجام خواهد شد. به همین دلیل بهتر میباشد فر را از برندهای معتبر تهیه فرمایید. شاید در این حالت هزینه اولیه کمی بالا است، اما تردید نداشته باشید از هزینه‌های تعمیر و مصرف بالای انرژی و… در امان خواهید ماند!

در حال حاضر بهترین برندهای ارائه دهنده فر خارجی Bosch، Miele، Neff، Ariston، Smeg میباشند. به دلیل تامین سخت برخی از مدل‌های خارجی در کشور، هزینه‌ بالا و حمایت از کالاهای باکیفیت داخلی پیشنهاد ما این است به برندهای معتبر داخلی توجه ویژه‌ای داشته و سعی بر تهیه این برندها داشته. امروزه برندهای استیل البرز، اخوان، کن، داتیس، سیمر و آلتون فرهای توکار و روکار بسیار جذاب و باکیفیتی را به بازار ارائه میدهند که با نمونه‌های خارجی در رقابت میباشند.

خرید مطمئن فر گاز

امیدواریم با نکاتی که خدمتتان ارائه کردیم بتوانید بهترین مدل فر گاز را برای آشپزخانه‌تان نتهیه فرمایید. برای خرید آسان و مطمئن انواع فر، شما می‌توانید مدل موردنظرتان را به صورت آنلاین در سایت اوستا سرویس سفارش بدهید. در این سایت جدیدترین مدل‌های فر از برندهای معتبر را میتوانید سفارش بدهید. تمام کالاها را میتوانید با تو جه به موقعیت و شرایط اقتصادی با قیمت مناسب با تخفیف‌های خاص و ویژه سفارش بدهید. امیدواریم از پخت و پز با فر گاز جدید آشپزخانه‌تان لذت خاصی تجربه کنید.اجاق گاز همانطور که گفتیم یکی از مهم ترین وسایل در آشپزخانه میباشند  به خصوص برای خانوم ها از وسایل اساسی خانه و آشپزخانه نیز میباشد در واقع آشپزخانه بدون اجاق گاز معنایی ندارد و باید خیلی زیاد در خرید آن دقت بکنید اجاق گاز یکی از وسایل ضروری در خانه میباشد که با پیشرفت تکنولوژی بسیار مدرن شده و انواع متنوعی نیز دارند و به دلیل استفاده روزانه و زیاد از اجاق گاز باید در خرید آن دقت زیادی به عمل بیاد و همه نکات در نظر گرفته بشود برای مثال مساحت آشپزخانه و فضای شما و یا میزان بودجه شما در خرید و همچنین اطلاعات شما در مورد برندهای مختلف فرگاز. بازار لوازم خانگی اجاق گازها از تنوع زیادی برخوردارمیباشند و از شکل های مستطیل همیشگی، به سمت اشکال هندسی چندضلعی و حتی دایره و نیم دایره سوق داده شده اند.در این بخش میخواهیم شما را با چند نکته آشنا کنیم تا بهتر بتوانید در خرید و انتخاب اجاق گاز عمل کنید.

انواع مدلهای اجاق گاز

۱-اجاق گاز تو کار

اجاق های توکار قابل جابه جایی نمیباشند و روی قسمتی از آشپزخانه مثل میزهای مخصوص یا کابینت ها نصب خواهند شد. اکثر اجاق های توکار، گازی میباشند اما چند برند داخلی و خارجی اجاق های برقی با صفحه های لمسی شیک و زیبا به بازار ارائه داده اند.تعداد شعله های گازهای توکار از یک شعله تا 6 شعله متغیر میباشند.

اجاق گازهای توکار جمع و جورمیباشند و جای کمتری را اشغال خواهند کرد و بسیار شیک و زیبامیباشند . کارایی و قدرت این نوع اجاق گازها با گازهای بزرگ مبله تفاوتی نخواهد داشت.

اجاق های توکار 4 و 5 شعله پرفروش ترین مدل این نوع میباشند. اجاق گازهای تولید شده در داخل دارای کیفیت بالا و تنوع فراوان میباشند و به خاطر خدمات پس از فروش و سرویس کاری قطعات توسط شرکت های تولید کننده داخلی به راحتی با برندهای خارجی در رقابت میباشند همچنین اجاق گازهای تولید شده در داخل سازگاری بیشتر با سیستم گاز شهری دارا میباشند.

۲-اجاق گاز رومیزی

اجاق گازهای رومیزی کارایی و امکانات پایین ترنسبت به سایر اجاق گازها دارا میباشند و ارزان تر از توکارها نیز میباشند و راحت نیزجا به جا خواهند شد اما از تعداد شعله های کم برخوردار میباشند و امکانات و زیبایی توکارهانسبت به آنها بیشترمیباشد. به همین خاطربرای مکان های اداری که پخت وپز کمی دارا میباشندمناسب میباشند اما برای خانه بهتر میباشد از گازهای توکار استفاده بشود.

 

با انواع اجاق گاز قبل از خرید آشنا بشوید

اجاق های برقی

این اجاق ها دارای ظاهری شیک میباشند و با برق کار خواهند کرد و به جای پیچ های معمول شعله های اجاق ، صفحه های لمسی و دیجیتال دارا میباشند. این نوع از اجاق گازها دارای ایمنی بیشتری از نظر نشت گاز نسبت به گازهای دیگر میباشند و زمان پخت و پز را به علت قدرت بالا ، کم خواهند کرد اما مصرف برق با استفاده از این نوع اجاق گازها بالا خواهد رفت و درقطعی برق کارایی نخواهد داشت.

اجاق گاز ایستاده

اجاق گاز های ایستاده بهترین اجاق گازهای فردار در چند سال اخیر میباشند اما با گذشت زمان و پیشرفت و تولید انواع اجاق گاز این نوع از اجاق گاز های ایستاده جای خود را به اجاق گاز های توکار واگذار کرده اند. این مدل از اجاق گاز ها دارای فر میباشند و در چهار و پنج شعله به بازار ارائه میشود.

 

 

کلیه حقوق محفوظ و متعلق است به اوستا سرویس

درودهای بسیار، در خدمت شما هستیم

گفتگو در واتساپ
Close and go back to page