علت چشمک زدن درجه در یخچال هیمالیا

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

علت چشمک زدن درجه در یخچال هیمالیا!!

امروزه برند های متنوع و گوناگونی در ایران عرضه شده است که برای هر یک از آنان ویژگی های متفاوتی بیان شده است  که هیمالیا  یکی از شرکتهای ایرانی موجود است که در فرایند تولید یخچال و ساید بای ساید به صورت جدی در بازار فعالیت میکند. اکثر یخچال های نسل جدید عموما خرابی و وجود مشکل در یخچال را به شکل کد خطا هایی با حروف انگلیسی نشان خواهند داد.

این کد خطا ها در دفترچه راهنمای فارسی یخچال هیمالیا توضیح داده شده است.

واما در مورد علل چشمک زدن درجه یخچال در ساید بای ساید میتوان گفت که این علل دلایل گفته شده در مطالب زیر میباشد.

هیمالیا

دلایل چشمک زدن درجه یخچال چه میباشد؟

آیا با دلایل چشمک زدن درجه یخچال را آشنا میباشید؟ در بعضی اوقات امکان دارد خطاها و یا ارور هایی در یخچال مشاهده کنید که از طریق این خطا ها این امکان را دارید دلیل اصلی چشمک زدن یخچال را متوجه شوید. خوشبختانه یخچال های جدیدی که امروزه در بازار موجود میباشد دارای صفحه نمایشی میباشند که درجه یخچال و خطا های رایج را میتوانید مشاهده کنید که با وجود کد های خطا به راحتی و به سهولت میتوانید مشکل یخچال خود را عیب یابی کنید.

در حقیقت هر زمانی که یخچال شما مشکلی پیدا کند در این هنگام صفحه نمایش یخچال شما یک پیغام خاص نشان میدهد که در برندهای مختلف این پیغام ها  متفاوت و مختلف میباشد و شما به آسانی قادر میباشید با مطالعه دفترچه راهنمای یخچال خود سریعا دلیل مشکل به وجود آمده در دستگاهتان  را متوجه شوید.

اما  عمده دلایل اصلی چشمک زدن درجه یخچال چیست؟ در فهرست ذیل علل اصلی چشمک زدن درجه یخچال به خوبی شرح داده شده است.

تنظیم نبودن دمای یخچال یکی از علل چشمک زدن درجه یخچال:

تنظیم نبودن دمای یخچال یکی از علل عمده چشمک زدن درجه یخچال میباشد که در ادامه شرح مفصلی در این مورد میدهیم.

  • وقتی که شما برای اولین بار یخچال خود را نصب و راه اندازی میکنید، دمای آن به یکباره  و به حالت نگران کننده ای بالا میرود و در این حالت درجه یخچال شروع به چشمک زدن خواهد کرد.
  • و زمانی که دمای یخچال شما به میزان استاندارد برسد، چشمک زدن یخچال شما قطع خواهد شد.

پس یکی از علل اصلی و عمده که به وفور دیده میشود چشمک زدن یخچال به هنگام تنظیم نبودن دمای آن می باشد.

ریست کردن یخچال موجب  چشمک زدن درجه یخچال خواهد شد.

یکی از علل دیگری که  باعث چشمک زدن درجه یخچال میشود ریست کردن یخچال است:

  • در حقیقت با ریست کردن، دمای یخچال به شکلی دچار مشکل خواهد شد و تا هنگامی که دمای آن به حالت استاندارد برنگردد درجه یخچال چشمک خواهد زد.
  • هنگامی که دما تنظیم بشود چشمک ‌زدن متوقف خواهد شد.
  • اگر بعد از تنظیم شدن دما دوباره مشاهده کردید درجه یخچال شما چشمک میزند، در این حالت به صورت موقت بهترین کاراین است تا یخچال را حدود نیم ساعت از برق بیرون بکشید و مجددا یخچال را به برق متصل کنید و منتظر باشید تا دمای آن تنظیم بشود و مطمئن شوید دیگر چشمک نزند.
  • اگر تمام موارد گفته شده را رعایت کردید و باز هم چشمک زدن درجه یخچال ادامه پیدا  در این زمان امکان اینکه یکی از قطعات یخچال شما دچار مشکل شده باشد زیاد است و نیاز به یک تکنسین خواهید داشت.
  • Ostaservice.com

خراب شدن کدام قطعات در یخچال می تواند باعث چشمک زدن درجه یخچال بشود؟

خرابی و آسیب در برخی قطعات که در ادامه در مورد آنها مفصلا توضیح داده ایم باعث چشمک زدن نمایشگر یخچال شما خواهد شد.گاهی اوقات این احتمال وجود دارد که خاموش و روشن شدن ناگهانی یخچال و قطعی برق نیز موجب آن شود که برنامه های آن برای مدتی بهم بریزد و درجه یخچال شروع به چشمک زدن و گاهی بوق زدن بکند. در این مواقع بهتر است کمی صبور باشید ، اگر مشکل چشمک زدن درجه یخچال مرتفع نشد،در آن زمان موارد زیر را بررسی کرده و با توجه به ایراد پیش آمده دستگاه خود ابرای رفع آن اقدام نمایید.

در ادامه تمام قطعاتی که خرابی آنها باعث چشمک زدن درجه یخچال خواهند شد را مورد بررسی قرار خواهیم داد

Ostaservice.com

 خرابی سنسور فریزر یکی دیگراز دلایل چشمک زدن صفحه نمایش یخچال میتواند باشد.

سنسور فریزر یکی از بخش های اساسی و مهم  یخچال شما می باشد که این وسیله وظیفه یخ‌ زدن محیط فریزر را خواهد داشت و بسیار کاربردی میباشد و زمانی که این قطعه دچار مشکل بشود درجه یخچال شما به شکل چشمک زن مشاهده خواهد شد در حقیقت خراب شدن سنسور فریزر بستگی به دلایل مختلفی دارد که اهم این دلایل عبارتند از:

  • مشکل پیدا کردن سنسور
  • وجود قطعی در مدار برد
  • وجود ایراد در اتصال

در موارد ذکر شده در بالا اگر دستگاهتان به این دلایل مشکل پیدا کند و چشک زن شود قطعات شما در ۷۰/ موارد باید تعویض بشوند که البته تکنسین های متبحر گ متخصص اوستا سرویس برای صرفه جویی در هزینه در ابتدا سعی در تعمیر قطعات دستگاهتان خواهند داشت .

ایراد در سنسور یخساز یکی از علل چشمک زدن نمایشگر یخچال ساید بای ساید میباشد

 سنسور یخسازموظف به کنترل قسمت یخساز یخچال ساید بای ساید شما می باشد در حقیقت قسمت یخ ساز فرمان خود را از سنسور یخساز می گیرد و بعد از آن شروع به کار میکند و در صورتی که دچار مشکلی بشود درجه یخچال به صورت چشمک زن مشاهده خواهد شد.

دلایل عمده خرابی سنسورها تقریبا منوط به یکی از علل زیر میباشد که عبارتند از:

  • اتصال کوتاه
  • خراب شدن سوکت
  • قطع بودن سیم های برق
  • وجود خرابی در اتصالات

زمانی که دمای یخچال ازمنفی ۵۸- درجه فارنهایت پایین تر بیاید و یا از ۱۵۸ درجه فارنهایت بالاتر برود، در این زمان درجه یخچال شروع به چشمک زدن خواهد کرد که برای حل این ایراد در ابتدا باید درجه یخچال را تنظیم بفرمایید ومجددا بازهم اگرسنسور درجه یخچال به شکل چشمک زن دیده شد  سنسور یخساز را بهتر است که تعمیر نمایید.

خرابی برد الکترونیکی یکی دیگر از علل چشمک زدن درجه یخچال دوقلو میباشد.

خرابی در برد الکترونیکی امکان دارد باعث بروز چنین مشکلی بشود، که بهتر است در این زمان قطعات فوق تعمیر بشوند. تعویض برد الکترونیکی یک کار تخصصی است که بهتر است خودتان انجام ندهید و بهتر است این کار را به یک تعمیرکار متخصص واگذار نمایید.

Ostaservice.com  

وجود عیب و ایراد در سنسور برفک زدایی یا دیفراست ساید بای ساید شما باعث چشمک زدن درجه یخچال شما خواهد شد.

بروز عیب و ایراد در سنسور برفک زدایی نیز این احتمال را بوجود می آورد که باعث چشمک زدن درجه یخچال شما بشود.

زمانی که دمای دریافتی به وسیله این سنسور از ۵۸- درجه فارنهایت پایین تر بیاید و از ۱۵۰ درجه فارنهایت بالاتر برود و همچنین علل دیگری نظیر:

  • اتصال کوتاه سنسور
  • بروز اختلال در سوکت سنسور
  • قطعی سیم

می تواند باعث بروز چنین مواردی بشود.

بروز اختلال در سیستم برفک زدایی یکی دیگر از علل چشمک زدن درجه یخچال شما میباشد.

برخی اوقات مشاهده شده است که بروز اختلال در بخش برفک زدایی این احتمال را میدهد که باعث چشمک زدن درجه یخچال بشود. اگر برفک زدایی یخچال از ۸۰ ساعت بیشتر بشود در این حالت پیغام خطا روی صفحه نمایش مشاهده خواهد شد. در این مواقع باید به موارد زیر توجه فرمایید:

  • سنسور دیفراست
  • ترموفیوز
  • ترمودیسک
  • برد الکترونیکی
  • فن

بروز ایراد در فن یکی دیگر از علل روشن خاموش شدن درجه یخچال فریزر و ساید بای ساید شما خواهد بود.

برخی اوقات نیز فن یخچال موجب چشمک زدن درجه یخچال خواهد شد که در این مواقع صفحه نمایش پیغام خطا را نشان خواهد داد و یا درجه یخچال شروع به چشمک زدن خواهد کرد که علل عمده و اصلی کار نکردن و یا بروز ایراد در فن می تواند علل زیر باشد:

  • قطع بودن سیم
  • اتصال کوتاه
  • وجود ایراد در موتور فن

کلیه حقوق محفوظ و متعلق است به اوستا سرویس

درودهای بسیار، در خدمت شما هستیم

گفتگو در واتساپ
Close and go back to page